Elsőként posztolni…

„Kérünk engedd meg, hogy mi posztoljunk elsőként!”

 

Nemrégiben találkoztam az egyik esküvőn egy igazán érdekes kis szösszenettel a menükártya alján, amin aztán én is eltűnődtem, hogy milyen igaz is..

Ez állt a menükártyán:

 

Miről is szól igazából az esküvő?

Arról, hogy együtt ünneplünk az ifjú párral életük egyik legmeghatározóbb, legfontosabb napján. Róluk szól. Nem a vendégekről, nem saját magunkról, a rég látott rokonokról, csak arról a 2 emberről, akik a szemünk előtt fogadtak örök hűséget egymásnak.

Természetesen fantasztikus dolog, hogy részesei lehetünk, de ha jobban belegondolsz, csak statiszták vagyunk ilyenkor az újdonsült férj és feleség nagy közös mozifilmjében.

Éppen ezért kicsit önző dolog, hogy a zsebünkben lapuló okos ketyerékkel azonnal a világ tudtára hozzuk, hogy megtörtént a nagy esemény. Összeházasodtak az ifjak, amit mi első kézből tudósítunk, mint egy “lájkvadász” pletykalap szerkesztője…

Tudom, ma már máshogy működik a világ, amit nem örökítünk meg, ahol nem check-olunk be, az meg sem történt… de egy lagziról azért elég sok bizonyíték lesz, hogy ott voltunk (fotók, videók, ültető kártyák, ujjlenyomat fák, emlékkönyvek…).

Ráadásul, extra jó hír a közösségi média 0-24-ben online tagjai számára, hogy a fotókat vissza is lehet dátumozni az esküvő napjára…

Tehát.. a következő esküvőn inkább élvezd a táncot, a hangulatot, beszélgess a régi és új ismerősökkel és ne a telefonodat nyomkodd. Ne Te legyél az, aki paparazziként oszt meg mindent a közösségi hálókon (és: ne csak a Facebookot mellőzd, hanem az Instagrammot, a Pinterestet, a Twittert, és minden egyebet is…) Ráérsz majd az ifjú pár után is kitenni galériákat az ő esküvőjükről!

 

Ha pedig a saját esküvődre készülsz, és fontosnak érzed, hogy Te rakhasd ki a nagy hírt elsőként, akkor nyugodtan hívd rá fel a figyelmét a kedves násznépnek!

Wifi free esküvő

Ez a lagzi 100% wifi free!

 

Vendéglátással foglalkozom 2001 óta. Az elmúlt években óriásit fordult a világ, mind a vendéglátás, de még inkább a technika területén. Emlékszem akkoriban, amikor kezdtem még a mobil telefonon is a kígyós játék volt a tuti. Ma pedig…

Akkor még az esküvőkre a Polaroid gépet, vagy a hagyományos fényképezőgépeket hozták a vendégek 36 filmkockával. Ott bizony minden egyes elkattintott képnek értéke volt, hiszen ha nem volt több filmünk, akkor 36 képpel kellett az egész napot megörökíteni!

Ma pedig a digitális fényképezők és mobiltelefonok világában ez az érték elveszett. Nem várunk kiváló pillanatokat, hanem kattintunk: ahányat csak tudunk, amíg megtelik a memóriakártya és hogy mi történik ezután?

Minden megy fel az internetre válogatás nélkül: felhőbe, közösségi oldalra, e-mailbe… és osztjuk és osztjuk. Bezzeg a régi fotókat előhívás után az egész család körbeállta az üzlet előtt és kézről kézre járt. Boldogan elevenítve fel a néhány nappal korábbi eseményeket, nagy nevetéseket, beszélgetéseket, óriási táncolásokat.

Ez az, ami a legjobban hiányzik napjainkban. Nem a fotók… a beszélgetések, a közös emlékek. Hiszen egyre többször látom, hogy a vacsora előtt/alatt/után mindenki a telefonját nyomkodja… online beszélget valakivel, megoszt érzéseket, képeket, sztorikat és közben nem veszi észre, hogy egy közösségben van, ahol egymással is foglalkozhatnának…ismerkedhetne, feleleveníthetne régi történeteket, nevethetne másokkal, igazi, hús-vér emberekkel.

Ennek üzent hadat egy roppant ötletes megállító táblával az egyik kedves jegyes pár nemrégiben:

 

Izgalmas volt, ahogy megmosolyogták a helyszínre érkező vendégek, ugyanakkor működött a dolog. A szokásosnál sokkal kevesebb telefont láttunk, és végre a fotós készítette a legtöbb emlékképet és nem a násznép… 🙂

Arról is meg vagyok győződve, hogy erről a lagziról sokkal többen mentek haza valódi, új, „offline” élményekkel, mint bármelyik másik esküvőről mostanában.

A saját nagy napodon is bátran mond ki a vendégeid számára, hogy szeretnéd, ha veletek ünnepelnének, és nem online zizegnének, miközben a testük görnyedten ül a telefon fölött… 

Tegyél róla, hogy a Te esküvőd értékét ne a lájkok száma adja meg! 🙂 Egy ilyen kiírás szuper beszélgető téma is lehet a vendégeknek, amivel kiszakadnak az online világból!

Gyakori kérdések esküvő előtt

Gyakori kérdések a NAGY NAP előtt

 

Ahhoz, hogy tökéletes legyen a várva várt nap, rengeteg dolgot át kell gondolnotok előtte. Ilyenkor egyre másra merülnek fel a kérdések. Sokszor azt is nehéz eldönteni, hogy melyek a legfontosabbak. Itt egy kis segítség a kezdetekhez (tizenegynéhány éves szervezői, elsősorban cateringes tapasztalat alapján…):

  1. Először határozzátok meg az összeget, amiből gazdálkodhattok.
  2. Döntsétek el, hogy mik azok a dolgok, amiket mindenképpen szeretnétek az esküvőtökön látni.
  3. Első és legfontosabb a helyszín kiválasztása, második pedig a zenekar, ha zenekart szeretnétek. Minden más csak ezek lefoglalása után történjen…
  4. A jó esküvő záloga: a remek ételek, a kellemes italok, és a jó zene. Ezt a 3 dolgot mindenképpen tartsátok szem előtt. Sőt, ezekre érdemes nagyobb összeget költeni. Figyeljetek arra, hogy a dekoráció ne vigye el a fókuszt a legfontosabbakról.

Ha már megvan az alap motívum, amire az esküvőt szeretnétek felépíteni, akkor lehet a részletek felé fordulni. Nézzük meg most, milyen kérdések szoktak felmerülni az ifjú párban a cateringgel kapcsolatban.

  • Mi legyen, milyen legyen a helyszín?

Az esküvőtöknek elsősorban titeket kell tükröznie. Ha mindig szabadtéri esküvőre vágytatok, akkor szervezzetek olyat. Ne térítsen el olyan dolog, hogy pl. a sosem látott harmad unokatestvéretek inkább légkondicionált helyen szeretne ünnepelni titeket, mert nem bírja a meleget. A cateringes cég dolga az, hogy bármilyen helyszínen megoldják az étel-ital felszolgálását, így nektek azt kell megtalálnotok, ahol JÓL fogjátok érezni magatokat.

+1 tipp: a tapasztalat mondatja velem, hogy ha szabadtéri helyszínt választotok, azért a biztonság kedvéért legyen egy B-terv rossz idő esetére.

  • Milyen dekorációt, milyen színt érdemes választani?

Először is: a kevesebb több. Legyen szolid, de jó minőségű dekoráció. Ez a fotókon is jobban mutat, mert a násznép nem veszik el a szivárványt imitáló neonszínű luficsodákban, és az ifjú pár is „jobban kivehető”. Természetesen azt nektek kell eldönteni, hogy pontosan milyen díszítésekre vágytok, de érdemes a cateringes céggel, vagy az étteremmel egyeztetni, hogy a szalvéta és esetleg a terítés színét/mintáját hozzá tudják igazítani.

  • Jó lenne egy csoki szökőkút, fröccspult, bárpult, salátabár, meg mini borkóstoló, és grillezzenek is helyben…

Egy cateringes cég természetesen mindezt kivitelezni tudja akár egyetlen eseményen is, de nem biztos, hogy találtok olyan termet, ahova mindez befér, illetve ez a sok minden egyszerre zavaró is tud lenni. Azt az érzést kelti, hogy nem tudtátok eldönteni, hogy mit szeretnétek igazán. Az extra igényekből 1-2 dolgot érdemes választani (a kedvenceiteket), és erre építeni a dekorációt, az ételeket, a többi italválasztékot.

  • Melyik hónapban tartsuk?

Egy őszi, téli esküvő is tud nagyon szép és meghitt lenni, ezért ne ragaszkodjatok a tavaszi, nyári időszakhoz. Ha végképp nem tudjátok eldönteni, válasszatok olyan hónapot, ami Nektek jelent valamit. (Pl. azt, amikor megismerkedtetek, vagy amikor először éreztétek azt, hogy megtaláltátok az igazit.) Válasszatok az évszaknak megfelelő menüt, ezzel téve igazán különlegessé az eseményt. (Pl. téli esküvőre forralt bort, puncsot; nyárira: limonádés standot, fagylalt pultot.)

  • Van-e lehetőségünk kóstolni, még szerződéskötés előtt?

Egy megbízható cateringes cég gondot fordít arra, hogy ingyenesen meg tudjátok kóstolni a menüt azelőtt, hogy szerződnétek velük. Természetesen erre nálunk is van lehetőség a 13. kerületi konyhánkon.

  • Kell-e előleget fizetni?

Igen, mi a Fine Dine Cateringnél az esküvő előtt 15 nappal a kialakult végösszeg 30%-át szoktuk elszámolni.

  • Biztos, hogy elég lesz az étel?

Valószínűleg igen, ha minket választotok, akkor pedig biztos! J Tudjuk, hogy többségében magyar emberek a vendégek, ezért esküvőre megemelt mennyiségű finomságokkal készülünk. Általában a vacsora főételéből fogy a legtöbb, így ezt nagyvonalúan adagoljuk. Ez kb. azt jelenti, hogy fejenként 30-35 dkg húsfélével, és 18 dkg körettel számolunk. Emellett persze a vendégek előételt, levest, salátát, desszertet fogyasztanak, az éjféli menüről nem is beszélve… tehát biztosan elég lesz!

  • Van-e lehetőség az ételallergiásoknak külön ételt kérni?

Akár liszt, laktóz, vagy más intoleranciáról beszélünk, tudunk ilyen menüt biztosítani. Ezekkel kérésekkel kapcsolatban előtte mindig egyeztetni kell, mert az ételek nem a helyszínen készülnek, és az esküvő közepén már nehéz ilyesmit kivitelezni.

 Van kedvezmény a gyerekeknek?

Igen, van: a 14 év alatti gyerekek ital fogyasztását a cégünk állja, a menü árából pedig 50% kedvezményt adunk és a 3 éves gyermekeket egyáltalán nem számítjuk bele a létszámba.

  • Ha marad ital a pultban, azt elhozhatjuk?

Nem, az a cégünk tulajdona marad.

  • Hozhatunk-e sütit, pogácsát, tortát?

Szerintem is nagyon szép hagyomány, hogy az ifjú pár ragaszkodik a nagymama finomságaihoz, vagy a nagypapa borához, így mi biztosítunk lehetőséget arra, hogy hozhassatok ilyesmit. A szervírozás természetesen továbbra is a mi dolgunk. Gondoskodunk tányérról, tálcáról, kancsókról, minden olyasmiről, amire szükség lehet a tálaláshoz.

  • Hozhatjuk-e mi az összes italt?

Igen, erre is van lehetőségetek. Ebben az esetben annyit kérünk, hogy szállítsátok a helyszínre az itókákat. Felszolgálási díjjal kell még számolnotok, amiben benne vannak a poharak, a kávé, a jég és az italpult is.

  • Teljes árat kell fizetni a kiszolgáló személyzet fogyasztásáért?

Itt a DJ-re, zenekarra, ceremónia mesterre, fotósra, videósra gondolunk… Általában nem kell teljes árat fizetni, viszont nem is a teljes menüt/italsort szokták fogyasztani, csak egy részét, ez megbeszélés kérdése.

  • Mi történik, ha elfogy az ital menet közben?

Ezt minden esetben nekünk kell pótolnunk, úgy, hogy a vendégeknek ne tűnjön fel semmi. Hozatunk még a raktárból, vagy vásárolunk. Megoldjuk úgy, hogy minden zökkenőmentesen folytatódhasson.

  • Mikor kell megmondani a végleges létszámot?

A rendezvény előtt 4 nappal kell lefixálni, hogy pontosan hány vendégre készüljünk, illetve ilyenkor már az ültetési rendre is szükségünk van.

  • Van-e olyan felelős személy a cég részéről, akihez menet közben fordulhatunk?

Egy valódi cateringes cég minden rendezvényén van kijelölt vezető. Nálunk ez úgy működik, hogy őt már az alkalom előtt megismerhetitek, nem az esküvőn fogtok először találkozni vele. Az est egészén jelen kell lennie. A bepakolástól kezdve a terítésen át, a felszolgálást, az ételeket, tehát mindent az irányítása alatt fog tartani. Ha bármilyen kérés, vagy kérdés merül fel, ő az illetékes. Neki kell aggódnia helyettetek is, így Nektek csak az a dolgotok, hogy élvezzétek a nagy napotokat!

Felmerült még bennetek valamilyen kérdés? Ne habozzatok, írjatok e-mailt, vagy keressetek telefonon, hogy minden részletet megbeszélhessünk!

 

Nagyon fontos! Ne aggódjátok túl az előkészületeket sem. Ez a Ti napotok, ami attól lesz igazán szép, ha boldognak lát Titeket a násznép. Tervezzetek örömmel, a kivitelezést pedig bízzátok ránk!